Пређи на главни садржај

Da je krala - krala je

Svetlana Ražnatović ex Veličković,

Biću vrlo politički nekorektna, bezobrazna i nevaspitana: u tebi je skoncentrisana sva mržnja koju osećam prema svetu u kom živim. Stvarno jeste. Oni koji me poznaju rekli bi ti da me stalno nešto/neko nervira i da je taj osećaj vrlo razuđen, ali ne – u tebi je skoncentrisano sve što ja istinski mrzim: glupost, bahatost, mafija, zločini, kič...ma sve.
I nemoj da se ljutiš, ali kad bi Deda Mraz stvarno postojao, ja bih poželela da ti ne postojiš. Ne ti – kao čovek, nego ti kao lik i delo. Ili bih mu barem tražila da te kroz odžak vrati iza rešetaka. Ako bih baš bila dobre volje, pustila bih mu da koristi ove novosadske pročišćene.



Ne znamo se mi. Verovatno na obostrano zadovoljstvo, jer plašim se da bi pri tom susretu u meni proradio nekontrolisani pećinski čovek.
Govore mi da si moja majka. Pu, pu, daleko bilo. Moja majka je Zorica, rođena u SFRJ, u Kordunu. Dok si ti gorela od ljubavi, njenima je tamo gorela kuća. Oni su iz rata pobegli bez igde ičega, a tvoj se dragi vratio s bisagama i obezbedio vas za ceo život. Ima li potrebe da ti pričam gde su danas, da li su preživeli i kako su se neki skućili tek posle 20 godina teško prolivenog znoja, a ti im, Cecilija, širokogruda po prirodi, sad poklanjaš koncert za Novu godinu. Kako ti je samo Srbijica zahvalna! Tvoj „baršunasti glas“, kako reče Lepa Lukić, zalečiće sve rane.
Ti nisi moja majka! Odričem se svog porekla ako ono na bilo koji način to prejudicira. Nemamo ni istu otadžbinu. Ti se kuneš u granice koje su iscrtane krvlju, ja u ljude koji zbog tvog dragog i mnogih posle njega, žive širom planete. Država u kojoj si ti na slobodi – nije moja država.  Država u kojoj za tebe ne važe isti zakoni zato što možeš da napuniš Ušće nekakvim zalutalim ovčicama – teško da se može nazvati državom uopšte. Velika Srpkinja pravoslavka koja čita Oče naš s papira. Pardon, sriče. Ne znam ko još uvek guta taj tvoj lažni patriotizam.
Sramota me je tog prepunog Ušća. Mene je sramota kad čujem kako izjavljuješ da nisi znala ništa o oružju koje su ti pronašli u kući. Blam me je onih koji su klicali da te puste iz zatvora. To su isti oni koji su verovali da Srbija nije u ratu i đuskali s vama pored malih ekrana. Super si ih zabavljala i lepo se smeškala, dok je mili tvoj harao i ubijao njihove bliže i dalje rođake, jer svi smo na ovom brdovitom Balkanu nekako pomešani. Sve te ovčice ne vide dalje od šarenila na svom ekranu i od tebe prave nekakvu divu. Kakva si ti diva s tim siromašnim fondom reči, napumpanim poprsjem i misterijama o otetim ogrlicama? Tebe je, sele, napravio rat, a sama si rekla da te vaspitao ratni zločinac. Pa s kakvim onda lažnim naivnim osmehom na licu dolaziš zbunjena otkud ti u zatvoru?
I nije mi žao tvoje dece. Neka mi oproste svi. Zaista mi nijednom srce nije preskočilo zbog njih, kao ni tebi zbog sve one druge dece koje je tvoj voljeni poubijao ili ih ostavio na ulici bez igde ikoga i bez igde ičega. Nije mi žao što im je otac ubijen i što je majka trebala da im zaglavi robiju, i to nije deficit ljudskosti, nego licemerja. Bolje bi u životu prošli da ih je vaspitao neko ko još ima tragova čestitosti.
Svakog dana se budim i ležem s jednom groznom istinom u glavi da mi ti, tvoj pajtaš iz Žitorađa, Velja mamlaz i ekipa odlučujete o životu i sanjam košmare.  Gledam klip u kom te veličaju i klanjaju ti se i znam da ćeš ih sve nadživeti i ne mogu da se pomirim s tim. I džaba urlam koje si zlo kad me armija tvojih isprogramiranih podanika nadglasava.
Tebi je teško, tebe su hapsili, hej živote! Pa nisi otplatila, niti ćeš ikada moći da otplatiš štetu koju si nanela ovoj tužnoj neandertalskoj zajednici koja sebe naziva društvom. To nije šteta koja se meri ratnim profiterstvom, niti marifetlucima od prodaje igrača. To je dubinsko razaranje svake moralne vrednosti, svakog ideala, to je ubijanje kreativnosti i serviranje konformizma. Zbog tebe, sele moja, ja u svojoj generaciji ne vidim ljude, nego zombije.
Ne preterujem. Veruj mi. Zaista ne preterujem. Ne volim ni Jelenu Karleušu, ali o njoj nikada ovako ne bih pisala. Zato što je ona marginalna pojava. Tebe je stvorio i drži te sistem. Karleuši klinci mogu da prave kontra koncert, tebi ne smeju. Smeju možda u svojoj ludosti, ali će ih poubacivati u kola sa zatamljenim staklima i odvesti u nepoznatom pravcu. Policija će im zapleniti instrumente. Ima dovoljno potencijalnih scenarija, jer to iz čega si ti izrasla je kriminal, a Srbija je i dalje ogrezla u kriminalu, pa ti možeš i s nanogicom da nam zapevaš za Novu godinu, niko neće martiti.
„Ona samo peva.“ Super. Hoćeš da pričamo o muzici? Daj tvoju produkciju na jedan dan i šatorske pevaljke s rumskog vašara će postati zvezde. Šta je u svemu tome tvoje? Koga foliraš dok vijaš intonaciju s prstom u uvu na lajv nastupima? Šta znači tekst „Pusti me da raskinem s njom umesto tebe ja....nešto nešto...jer ne mogu da uzdišem za oboje“?!?! „Volim ukus tvoga đona“?!?!
Ljudima šatro treba ritam u diskotekama i šatro moraju malo da odmore glavu od svakodnevnih briga. Izvini, sele,  pa nisi izmislila tolpu vodu! Ne moraju. Ovi ljudi moraju da prestanu da žive u šarenoj laži i malo promućkaju glavom ako neće totalno da istrule. Zamisli devojke koje odrastaju pevajući taj tvoj stih o njegovom đonu. Zamisli njih sutra kao devojke, supruge, majke. Ništa, a? Ne vidiš baš ništa loše u tome? Dabome, pa i tebe je komandant brijao do glave, što ne bismo nastavili tu tradiciju.
Primitivizam.
To je ključna reč.
To je suština pitanja zašto si mi ti oličenje svega što mrzim.
Zato što primitivizam izvire iz svakog poimanja tvog imena, svake tvoje pojave.
Odavno ovo nije pitanje muzike i muzičkih ukusa.
Srbija od Karlobaga do Virovitice. Dosta je bilo.

Ajmo, sele, rog na rog! Jarac sam ja, a znam još takvih.

Коментари

  1. Alal vera, devojko! Ti mi ulivaš nadu za ovaj svet. Živa bila!

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka ti čast, dete, ko god da jesi. Hajde pokreni tvoju generaciju, ne protiv osobe zvane Ceca nego protiv svega onoga što ta kreatura obeležava i promoviše. Da se spasi od ove zemlje što se spasiti da...

    ОдговориИзбриши
  3. Jedan + od coveka koji je slusao cecu i provodio se uz njene pesme ali ne bih dao kurvi dinar za koncert ili nedaj ti boze da joj kupim cd,ali zato ima ljudi koji su joj doniralli popunjen Spens dva dana.Ali sta ces sve za provod.

    ОдговориИзбриши
  4. Ja shvatam da neko Cecu mrzi kao personifikaciju poremećenog sistema vrednosti koja je zahvatila društvo početkom 90-ih, ali mislim da autorka preteruje u optuživanju dotične i daje joj previše na značaju.

    ОдговориИзбриши
  5. Ne bas.Postoji Zlocin i Kazna.Red i Zakon.To vazi za sve sem za nju ona je godinu dana provela kuci i boli je...Zemlja Srbija trebas imati veze sa mrtvom politikom da prodjes nekaznjeno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. red i zakon?axaxaaaaa.
      pitaj joj školskog druga Dačića o tim stvarima.

      Избриши
  6. U zivotu sam plakao samo uz Cecine pesme i tvoju knjigu. Jasno mi je da takve dve harizme moraju biti u sudaru, ali kada bi se vas dve udruzile Srbija bi procvetala. Ja samo znam da se necu ozeniti niti smiriti dok ne nadjem jednu takvu, ako uopste postoji negde na svetu. Ne odustaj nikad.

    ОдговориИзбриши
  7. kakav uzas od ostrascenosti.kakav pakao od tvog zivota

    ОдговориИзбриши
  8. Bravo za tekst ! Slazem se u potpunosti ! Pozz...

    ОдговориИзбриши
  9. uzas od ostrascenosti, zaista. vas mogu da spinuju do sutra, i tako svakog dana.

    ОдговориИзбриши
  10. ja, nažalost, nisam ništa novo pročitao ovde, ovo mišljenje i osećanje od početka do kraja teksta delim sa autorkom i eto neko je to i preveo u reči i stavio na net ali opet negde gde ja i oni koji isto tako misle mogu da vide i negde gde nema ama baš nikakvog efekta što se to tu iznosi, kada će ova istina i sve druge istine iznete početi da ispravljaju stvari, sad se samo još više nerviram jer i dosad su se tako ponašali a sad i kad se piše o takvom njihovom ponašanju oni u inat i dalje da pokažu da im niko ništa ne može, pa gde je logika ovde, gde je realnost, kako dalje!?!?!?!?

    ОдговориИзбриши
  11. ...као неко, ко је те године дочекао у најбољим годинама за живот, а живео најгоре до сада...апсолутно се слажем...

    ОдговориИзбриши
  12. izvanredan tekst, bravo!

    ОдговориИзбриши
  13. Sjajan tekst... Odavno me nesto ovako nije bacilo u razmisljanje. Zivim i radim u Beogradu, nakon procitanog teksta okrenem se oko sebe i shvatim koliko je bolnih cinjenica ovde napisano na maestralan nacin. Svaka cast!!!

    ОдговориИзбриши
  14. ,, I džaba urlam koje si zlo kad me armija tvojih isprogramiranih podanika nadglasava." Nije dzaba, Sanja. :D Odlican tekst

    ОдговориИзбриши
  15. Ja mislim da Ceca Arkanovka-štroklja,nije ovako RAZGOLIĆENA ni kada udje u svoje luksuzno kupatilo. Žena joj "počupa" perje ko kuma Kata guski.Svaka čast,moglo bi biti NADE i za jadnu Srbiju.

    ОдговориИзбриши
  16. Dacic je iz Zitoradja, ne Velja :)
    Dacic je onaj sto je 90'ih bio Milosevicev mali sto proglasava slobine pobede. Mali Sloba ako se ne varam

    ОдговориИзбриши
  17. E SVAKA CAST ZA OVAJ ISTINSKI TEKST....SVAKA CAST........

    ОдговориИзбриши
  18. Strasno je mrzeti nekoga ovoliko, narocito kad je u pitanju javna licnost. Tebi treba pomoc. Ti si projektovala sve probleme i negativnost na jednu osobu, i to na pevacicu. Ovoliko se ni Hitler ne moze mrzeti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uistinu, gadi joj se zato sto je pevacica... A da ipak procitas tekst jos jednom?

      Избриши
    2. Hitler je umro pre gotovo 60 godina, verovatno niste tada bili ni zivi. Da je doticna isto pre 60 godina otisla sa ovoga sveta, verovatno bi imala slican status kao i Hitler. Kad smo vec kod toga, za vas je bio onaj deo teksta ,,I džaba urlam koje si zlo kad me armija tvojih isprogramiranih podanika nadglasava." u toj armiji ste vi. Nemojte se sakrivati, kazite svima ko ste i sta ste, kada vec imate misljenje.

      Избриши
  19. Beograd se nije pojavio na njenom novogodišnjem koncertu...a Ti si devojko izazvala dozu ponosa u meni što si jedna od nas, ali i tuge zato što se tvoj glas i tvoja pesma ne čuju jače...

    ОдговориИзбриши
  20. JARAC SAM I JA! svaka ti čast

    ОдговориИзбриши
  21. Све се слажем, али све 101%....док, опростићеш ми на томе, ја се Србије у својим природним, законским и космичким координатама наше свеукупне Вертикале, у смислу смисаоне оправданости пред вечношћу Промисли у свом незамисливом нашем скромном људском постигнућу кроз цивилизације, нисам одрекао, а нити ћу...И дао Бог, ничија до зоре није горела, све се окреће, и Мајчица Србија којој све дугујемо, не паганским политичарима и свему тако тачно неведеном од стране тебе, капа доле за нивелисаност експресије ти, него и прецима и потомцима, зато излазиће на три мора !!!

    ЈЕДНА ЈЕ СРБИЈА И БОГ ИЗНАД ЊЕ САМО!!!

    Амин.

    ОдговориИзбриши
  22. Cudna atmosfera tvog pisanja,ozbiljno si nesrecna.O opsednutosti da ne govorimo.

    ОдговориИзбриши
  23. Pitam se kada citam ovakve tekstove kako se Ceci nikada nece oprostiti za Arkana dok npr Bora Corba i njegova veza sa doticnim nikada ne bude ni pomenuta. Oliver Mandic takodje. Zatim, Goca Bozinovska bila udata za Zorana Sijana. Karleusa koju sada lgbt zajednica kuje u zvezde nije nista bila manje upletena u mafijaske vode bila je sa Candom, lizala se sa Karicima... sada je borkinja za ljudska prava. Da ne pominjem Anu Bekutu i Mrkonjica.... da ok Arkan je najvise klao i ideoloski je najproblematicnija persona Srbije 90ih (ako uopste to jeste). I sta sad? sta je tu novo? Jel imamo mi neki drugi pristup ovoj temi osim gomile ispraznih opstih mesta?

    ОдговориИзбриши
  24. Ništa pozitivno i lepo..osim kritičkog stava koji je stilski uobličen i lako čitljiv, vidim samo gomilu mržnje i želje da joj aplaudiraju, ali ona nije Ceca. Razumem njeno ogorčenje, zaista je dosta toga promenjeno u odnosu na vreme kada smo mi vaspitavani i živeli obasipani ljubavlju svojih roditelja, ali svako od nas sa sve svojim stavom mora da izabere važne bitke u životu. Boriti se protiv sistema je uzaludno, bolje neka gleda sopstvene životne projekte i ostvarenja. Dotičnoj gospođici iskreno želim da dobro unovči Filozofski fakultet pa će možda malo da smekša. Ili je u pitanju neki drugi problem?!

    ОдговориИзбриши
  25. Bravo, ja sam otišao iz Srbije da više ne gledam glupi dnevnik i Cecu i žao mi je svih norrmalnih što su ostali... možda je ovaj tekst mali zračak nade.

    ОдговориИзбриши
  26. Uze mi ceo tekst iz usta... Potpuna podrška

    ОдговориИзбриши
  27. Tuzno kako neki ljudi pokusavaju mrznjom i ostrascenoscu da zarade koji poen kod sebi slicnih u ovoj zemlji. I naravno sto se tebe tice mozes samo da joj pljunes pod prozor, ili da se udavis u sopstvenom kalu mrznje i samoobmane, ali sto se Arkana tice - to sto pokusavas da pravis paralele sa zapaljenim Kordunom mogu da ti kazem samo jedno - da Arkan, tigrovi i specijalne jedinice drzavne bezbednosti Banja Luke nisu '95 zaustavili ustaše i Muslimane, gorela bi i Banja Luka. Toliko, a ti nastavi da slusas Tompsona i Karleusu...

    ОдговориИзбриши
  28. Ah, sad kapiram, ti si seljače iz Rume, a sanjaš da si iz Žitorodje, e pa nece moci, osim pljuvačine moraš da imaš i neki talenat još... ;)

    ОдговориИзбриши
  29. Ja sam bio tamo, i ucestvovao u ratu kao priipadnik vojske RS-e. Od pocetka do kraja rata
    Da nije bilo Amerikanaca , da zustave "ustase i muslimane", sad ne bi bilo ni Banja Luke. Treba spomenik da im dignete u na sred Banja Luke, tim istim Amerima, koji su vam spasili guzice.
    A nikako Arkanu i ekipi.

    ОдговориИзбриши
  30. Odlican tekst, aktuelan, ovovremenski.
    Govori mnogo vise o vremenu u kom trenutno zivimo, u kakvoj drzavi zivimo. Ceca je samo odlican reper (pokazatelj) da nista ali apsolutno nista nismo skapirali kao narod, od pada komunizma pa na ovamo. Kad nam ona i dalje puni koncerte. Izgeda da ima istine kada kazu da smo narod sa najmanjim prosecnim IQ-om u Evropi.

    ОдговориИзбриши
  31. Odlican tekst, aktuelan, ovovremenski slozicu se sa gore anonimnim. Ne slazem se sa mrznjom mlade autorke. Ne slusam je, ne pratim, ne mrzim. Pusti Ceciliju nek je milioni zovu majka, nek joj klicu i nek je slave. To je tvoj narod, glup, primitivan ali opet-tvoj. Imas opciiu da pobegnes iz ovog nepopravljivog vekovnog primitivizma, daleko u svet. Ako si vec odlucila da ostanes savetujem ti da menjas stanicu svaki put kad ona zagrmi umesto da je slusas, jer vidim da od silnog zgrazavanja znas i stihove napamet.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najlakše je poći pobeći od svega......znaš nekad se treba i vratiiti..tamo gde su ti koreni...odakle je tvoje biće ! Ako ostavimo avliju svoju zaprljanu..zaraslu u korov,neće nam je komšija očistiti jer će reći..vidi kako ceni svoje..kako bi tek moje !!!
      Ne želim da mi avliju prljaju šljam i moralne bede..ja bih očistio svoje dvorište i komšiji bih pomogao da očisti svoje !!! Snaja ti znaš ono:TREBA DA ČISTI !!!

      Избриши
  32. carice. nema druge rijeci. carice. svaka cast na tekstu, hrabrosti, stavu.

    ОдговориИзбриши
  33. Е краво једна читам овај твој небулозни текст и не верујем колико си ти ретардирана.Ти си сза психијатрију!
    Јесте,ЦЕЦА је мајка Србије свидело се то вама или не! И зашто је увек мешате са Арканом и мрзите зато што је била његова жена? Аракн је само бранио своју земљу и свој народ.Цеца је жена која је постигла нешто у животу,жена која има стас,глас и најважније од свега је да је ХУМАНА.Када си видела нешто у новинама да је некога прозивала,вређала? Њу су многи газили али је она то све јуначки поднела и после свега је устајала и настављала даље.И шта ако је крала? Зар ти то неби урадила да си била на њеном месту? сви би то урадили! Стидим се што живим у овој земљи због тога што цените друге а свој народ мрзите,пљујете,омаложавате! Зар треба да слушамо Терезу Кесовију,Ханку Падлум које су се хвалиле како су убијале наш народ? Брате мили ако не волиш што живиш у Србији иди из ње,јер кретени као ти нам и не требају!!!

    <3 За једну се живи,за једну се дише,само за ЦЕЦУ и никога више <3!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Par godina za nju

Kritika knjige "Vrati unatrag: Razgovori sa Margitom Stefanović o EKV" Aleksandra Ilića


Boja njihove odeće je bledela
Od crne ka beloj
To je mesto postalo svetilište
Dok su prvih godina
Porodice dolazile u crnini
Kasnije je boja njihove odeće
osvetljavala, oživljavala
prvi nagoveštaji tople crvene
i žute, kao hodočašće
s generacijama koje dolaze...

(Ekatarina Velika „Svetilište”)


Poznata boja zvuka klavijature, težina bubnjeva, zvučna linija basa, solo deonice gitare koje tonovima pričaju priču, i glas pušten iz grla - prodoran, a umilan, bolno radostan, potpuno emotivno obojen, koji nosi sve one reči, obične reči, povezane njemu znanim smislom, reči koje mogu vežu, koje mogu da vole, kojima verujem – Ekatarina Velika. Milan, Margita, Bojan, tri ključna elementa Velike, najveće. Činili su, sada već kultni bend i zaveštali nam muziku za sva vremena. Ekatarina Velika nastala je 1981. godine i živela muziku na prostorima nekadašnje SFRJ narednih 13 godina kroz deset albuma. Od trenu…

Zbogom, kolega!

Znate one momente u životu koje pamtite do najsitnijih detalja? Gde ste se nalazili kad su gađali kasarnu u Rumi ili, ako ćete nešto lepše, s kim ste čupali kosu uz tekmu Jugoslavije protiv SAD-a u Indijanopolisu 2002. godine... Shodno staroj tezi da je smrt najveći čovekov strah, a ja bih dodala i najveći životni partibrejker, možda nije ni čudno što su mi najupečatljivija sećanja kad sam saznala da nekoga više nema. Imala sam svega nekoliko godina kad smo se mama i ja vratile iz Doma zdravlja, pa nam saopštili da je ujak umro. I dalje pamtim svaki trenutak tog dana, gužvu u Domu zdravlja i maminu reakciju. Pamtim čak i one trenutke kad sam saznala da je umro Tusta, pa i Toše. Ovu godinu verovatno nikad neću zaboraviti. Dva druga, dva prava čoveka, dve posebne, mada potpuno različite ličnosti. Taj užasni julski dan, sedmi dan Exit emisije, četvrti ili peti dan nespavanja. Spremam se za uključenje u Dnevnik i pakujem stvari za Sankt Peterburg. Telefon zvoni, sestra kaže: „Sedi.“ Sela sam …